Ogólne warunki sprzedaży stanowią integralną część umów sprzedaży oraz usług wykonywanych przez Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe Olbud, jak również wszystkie firmy współpracujące i posiadające autoryzacje Olbud
I DEFINICJE
- OWS – Ogólne Warunki Sprzedaży.
- Sprzedawca – Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe Olbud
- Kupujący – podmiot gospodarczy lub osoba fizyczna.
II DANE OGÓLNE
- Złożenie potwierdzonego zamówienia lub podpisanie umowy o współpracy oznacza że, kupujący przyjął do wiadomości wszystkie warunki OWS.
- Oferta handlowa sprzedającego jest jednocześnie dokumentem informującym kupującego o warunkach realizacji zamówienia.
Przedsiębiorstwo Olbud gwarantuje 30 dniowy okres ważności oferty.
- Realizacja transakcji następuje po złożeniu przez kupującego osobiście lub drogą elektroniczną, pisemnego zamówienia czytelnie podpisanego przez osobę upoważnioną.
- Zamówienie musi zawierać następujące dane.
- dane personalne kupującego
- rodzaj produktu
- ilość
- termin realizacji
- adres inwestycji i sposób dostawy
- cenę, formę i termin płatności
- Termin realizacji biegnie od dnia potwierdzenia zamówienia przez sprzedającego.
- Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego odbioru zamówionego towaru w ustalonym terminie.
- Jeżeli termin realizacji zostanie niedotrzymany przez sprzedającego na skutek działania siły wyższej kupującemu nie przysługuje prawo do odszkodowania.
Do zdarzeń określonych mianem siły wyższej zalicza się m.in.:
- klęski żywiołowe
- strajki
- nie zawinione przez sprzedającego przerwy w funkcjonowaniu zakładu
- nie zawinione przez sprzedającego przerwy w dostawach surowców niezbędnych do produkcji
- W przypadku gdy zamówienie zawiera wykonanie usługi montażu ogrodzenia kupujący odpowiada za zapewnienie możliwości swobodnej realizacji robót w uzgodnionym czasie i miejscu.
- Wszelkie zmiany w zamówieniu mogą nastąpić w formie pisemnej w terminie do 3 dni od potwierdzenia zamówienia przez sprzedającego. Po tym terminie błędy w zamówieniu obciążają kupującego.
- Kupujący ma obowiązek znać parametry i przeznaczenie zamawianego towaru.
Sprzedawca dostarcza towar zgodnie z zamówieniem i nie bierze odpowiedzialności za dalsze jego wykorzystanie, tym bardziej za wykorzystanie nie zgodne z jego przeznaczeniem.
- Ulotki, reklama, foldery, wystawy są działaniami wyłącznie poglądowymi. Sprzedający zastrzega sobie prawo bez powiadomienia kupującego do zmian technicznych polepszających jakość i funkcjonalność swoich wyrobów. Jednakże zmiany te nie mogą mieć wpływu na ustaloną cenę towaru.
III PŁATNOŚCI I CENY
- Cena za zamówiony towar określana jest każdorazowo na potwierdzeniu zamówienia.
- Kupujący jest zobowiązany do zapłaty za towar lub usługę w terminie ustalonym na potwierdzeniu zamówienia.
- Płatność uważa się za dokonaną w chwili wpływu środków na rachunek bankowy sprzedawcy lub w momencie wpłaty dokonanej w kasie.
- W przypadku sprzedaży towaru z usługą montażu zapłata za towar musi nastąpić przed dostawą na plac budowy. Natomiast za montaż po podpisaniu przez kupującego protokołu odbioru.
- Wniesienie jakichkolwiek reklamacji nie zwalniają kupującego z obowiązku terminowej zapłaty.
- W przypadku nie dotrzymania terminu płatności sprzedawca ma prawo naliczyć kupującemu odsetki za opóźnienie w wysokości przewidzianej ustawą.
- Kupujący staje się właścicielem towaru w momencie całkowitej zapłaty. (paragraf 589 kodeksu cywilnego)
- W przypadku nie uzasadnionej odmowy odbioru zamówionego towaru lub wycofania zamówienia przez kupującego po dacie jego złożenia (dane ogólne p. 9) sprzedający ma prawo obciążyć kupującego karą umowną w wysokości 100% wartości brutto zamówienia, wliczając w to wpłacone zaliczki lub przedpłaty.
IV WAŻNE INFORMACJE
- Odbioru technicznego ogrodzenia dokonuje się oglądając jego elementy z odległości minimum 3 metry w jasny najlepiej słoneczny dzień.
- Niewielkie zadrapania lub rysy powstałe podczas montażu, naprawione nie podlegają reklamacji.
- Do usunięcia niewielkich wad sprzedawca do każdego wyrobu dodaje sztyft w kolorze przy pomocy którego należy dokonać drobnych zaprawek.
- Zgrubienia, lekka chropowatość powierzchni lakierowanych, która może wystąpić na towarach sprzedającego jest skutkiem procesu cynkowania ogniowego i nie podlega reklamacji.
- Cynkowania ogniowe nie jest procesem podnoszącym estetykę produktu tylko procesem w znacznym stopniu przedłużającym jego żywotność.
- Wszystkie produkty sprzedającego posiadają w dolnej części niewidoczne po zamontowaniu otwory technologiczne, z których w trakcie eksploatacji mogą wydostawać się skropliny. Skropliny mogą pozostawiać plamy na podmurówce lub kostce brukowej. Zaleca się usuwanie ewentualnych plam wodą z detergentem co najmniej raz w roku podczas mycia i konserwacji ogrodzenia.
- Wszystkie połączenia spawane wykonane są metoda MIG zgodnie z normą PN – EN ISO 3834 – 4. Na życzenie kupującego, sprzedający może połączenia spawane wykonać według innej normy pod warunkiem, że zapis takiej zmiany znajdzie się w zamówieniu kupującego i zostanie zaakceptowany przez sprzedającego w potwierdzeniu zamówienia.
- Podczas dojrzewania betonu na jego powierzchni mogą wystąpić wykwity wapienne oraz drobne pęknięcia.
V ODPOWIEDZIALNOŚĆ I REKLAMACJE
- Sprzedający udziela kupującemu gwarancji na okres 36 miesięcy od daty wystawienia faktury.
- Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za towar
- Przy zamówieniu z transportem do momentu dostarczenia do miejsca dostawy.
- Przy odbiorze własnym transportem kupującego do momentu wydania z magazynu.
- Sprzedawca udziela pełnej gwarancji na towar pod następującym warunkiem.
- Montażu ogrodzenia dokonał autoryzowany przez sprzedającego wykonawca
- Kupujący zleci autoryzowanemu sprzedawcy coroczne przeglądy serwisowe.
- Przedmiotem reklamacji może być towar tylko nie zamontowany.
- Kupujący ma obowiązek osobiście lub za pomocą osoby upoważnionej dokonać odbioru jakościowego i ilościowego, dostarczonego towaru i potwierdzić odbiór czytelnym podpisem na dokumentach dostawy.
- W przypadku zauważenia jakichkolwiek wad kupujący ma obowiązek spisać z osobą dostarczającą towar protokół jakościowy i ilościowy i niezwłocznie powiadomić o zaistniałej sytuacji sprzedawcę.
- Towar uważa się za automatycznie przyjęty jeżeli w przeciągu 3 dni od daty dostawy kupujący nie zgłosi żadnych roszczeń.
- Sprzedawca nie dopuszcza roszczeń dotyczących usterek, które powinny się ujawnić w wyniku inspekcji w momencie dostawy, ale które takiej inspekcji nie zostały poddane.
- Reklamacje dotyczące jakościowych wad ukrytych, których stwierdzenie było nie możliwe w dniu dostawy należy przedłożyć sprzedawcy na piśmie po ich ujawnieniu, jednak nie później niż 45 dni od daty dostawy. Po tym terminie odpowiedzialność dostawcy wygasa.
- Sprzedawca odpowiada tylko za usterki spowodowane jego rażącym zaniedbaniem lub należycie udowodnionym przez kupującego błędem produkcyjnym. W tym przypadku odpowiedzialność sprzedawcy jest ograniczona do 100% wartości faktury za wadliwe lub uszkodzone towary.
VI ZWROT TOWARU
- Zwrot towaru jest możliwy tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z działem handlowym sprzedawcy i potwierdzeniem tego faktu na piśmie.
VII SPRAWY SPORNE
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami w OWS mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (dz. U. nr 139 z 12 06 2003)
- Zarówno sprzedający jak i kupujący będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów. W przypadku nie osiągnięcia porozumienia sądem właściwym do rozpatrzenia sporu będzie sąd powszechny właściwy dla miasta Gdańśk